본문 바로가기

좋아하는 음악들/Rock Funk Metal

Living Next Door To Alice - Smokie

 

 

  


 

Living Next Door To Alice - Smokie

 

Sally called, when she got the WORD,
She said "I suppose you've heard about Alice."
Well, I rushed to the window, and I looked outside,
And I could hardly believe my eyes,
A big limousine pulled slowly into Alice's drive.

I don't why why she's leaving,
or where she's gonna go,
I guess she's got her reasons
but I just don't wanna know,
'Cause for twenty four years
I've been living next door to Alice.
Twenty four years, just waitin' for a chance,
To tell her how I'm feeling,
maybe get a second glance,
Now I've gotta get used to not
living next door to Alice.

We grew up together, two kids in the park
Carved our initials deep in the bark.
Me and Alice.
Now she walks to the door
with her head held high,
And just for a moment, I caught her eye,
As the big limousine pulled
slowly out of Alice's drive.

I don't why why she's leaving,
or where she's gonna go,
I guess she's got her reasons
but I just don't wanna know,
'Cause for twenty four years
I've been living next door to Alice.
Twenty four years, just waitin' for a chance,
To tell her how I'm feeling,
maybe get a second glance,
Now I've gotta get used to not
living next door to Alice.

Then Sally called back,
and asked how I felt,
She said
"I know how to help get over Alice."
She said "Now,
Alice is gone, but I'm still here.
And you know
I've been waiting twenty four years"
And the big limousine disappeared.

I don't why why she's leaving,
or where she's gonna go,
I guess she's got her reasons
but I just don't wanna know,
'Cause for twenty four years
I've been living next door to Alice.
Twenty four years, just waitin' for a chance,
To tell her how I feel and
maybe get a second glance,
Now I've gotta get used to not
living next door to Alice.

But I'll never get used to not
living next door to Alice.
No, I'll never get used to not
living next door to Alice...


 

샐리는 소문을 듣고 전화를 했다.
샐리는 "너 앨리스에 대해 들었지" 라고 말했다.
글쎄, 나는 창가로 달려가 밖을 내다 봤다.
그리고 내가 본것을 믿을 수가 없었다.
큰 리무진이 천천히 앨리스의 집으로 들어갔다.

나는 그녀가 왜 떠나는지,
어디로 가는지 모른다.
그녀는 그럴만한 이유가 있겠지만,
나는 알고 싶지 않다.
왜냐하면 나는 24살이고
앨리스의 옆집에 살아 왔기 때문에
24년, 기회가 오기를 기다리면서
내 느낌을 그녀에게 말할,
어쩌면 나를 다시 보기를 바라면서
지금은 앨리스가 옆집에
없는데 익숙해졌다.

우리는 함께 자랐다, 공원에 있는 두 꼬마
우리 이름의 머릿글자를 나무에 깊이 세겼다.
나와 앨리스
지금 그녀는 당당하게
문을 나서고 있다.
그리고 잠시동안 그녀는 나를 봤다.
그리고 큰 리무진이 천천히
그녀의 집 밖으로 나왔다.

나는 그녀가 왜 떠나는지,
어디로 가는지 모른다.
그녀는 그럴만한 이유가 있겠지만,
나는 알고 싶지 않다.
왜냐하면 나는 24살이고 앨리스의 옆집에
살아 왔기 때문에
24년, 기회가 오기를 기다리면서
내 느낌을 그녀에게 말할,
어쩌면 나를 다시 보기를 바라면서
지금은 엘리스가 떠난 것을
받아들여야해요.

그리고 샐리가 다시 전화 해서,
내가 어떤지 물었다
그녀는 "나는 어떻게 앨리스를 이겨내는지
안다"고 말했다
그녀는 "이제 앨리스는 가버렸지만
나는 여전히 여기 있어.
그리고 내가 24년 동안 기다려 왔단걸
알잖아" 라고 말했다.
큰 리무진이 사라졌다

나는 그녀가 왜 떠나는지,
어디로 가는지 모른다.
그녀는 그럴만한 이유가 있겠지만,
나는 알고 싶지 않다.
왜냐하면 나는 24살이고
앨리스의 옆집에 살아 왔기 때문에
24년, 기회가 오기를 기다리면서
내 느낌을 그녀에게 말할,
어쩌면 나를 다시 보기를 바라면서
지금은 엘리스가 떠난 것을
받아들여야해요.

그러나 나는 옆집에 앨리스가 살지 않는 한
결코 살수 없을거야.
아니, 나는 옆집에 앨리스가 살지 않는 한
결코 살수 없을거야.

 

 

'좋아하는 음악들 > Rock Funk Metal' 카테고리의 다른 글

Bad Moon Rising - C.C.R.   (0) 2012.03.03
Temple Of The King - Rainbow   (0) 2012.02.20
Ready For Love - Bad company  (0) 2012.02.15
As Tears Go By - Rolling Stones   (0) 2012.02.09
Eagles - Witchy Woman  (0) 2011.12.16