본문 바로가기

좋아하는 음악들/Pop

Sundown - Gordon Lightfoot

 

 
 

   Sundown - Gordon Lightfoot


I can see her lyin back
in her satin dress
In a room where you do
what you don't confess.

Sundown, you better take care
If I find you been creepin'
round my back stairs.
Sundown, you better take care
If I find you been creepin'
round my back stairs.

She's been lookin like a queen
in a sailor's dream
And she don't always say
what she really means.

Sometimes I think it's a shame
When I get feelin' better
when I'm feelin' no pain.
Sometimes I think it's a shame
When I get feelin' better
when I'm feelin' no pain.

I can picture every move
that a man could make;
Gettin lost in her lovin'
is your first mistake.

Sundown, you better take care
If I find you been creepin'
round my back stairs.
Sometimes I think it's a sin
When I feel like I'm winnin'
when I'm losin' again.

. I can see her lookin' fast
in her faded jeans;
She's a hard lovin' woman
got me feelin' mean.

Sometimes I think it's a shame
When I get feelin' better
when I'm feelin' no pain.
Sundown, you better take care
If I find you been creepin'
round my back stairs.

Sundown you better take care
If I find you been creepin'
round my back stairs.
Sometimes I think it's a sin
When I feel like I'm winnin'
when I'm losin' again


그녀가 공단 드레스를 입은 채
누워있는 모습을 나는 볼 수 있어요
당신은 그 방에서 하는 일들을
고백하지 않죠

해가 지면, 당신은 조심하세요.
당신이 내 집 뒷 계단을 배회하고 있는 것을
내가 보게될지도 모르니까요.
해가 지면, 당신은 조심하세요.
당신이 내 집 뒷 계단을 배회하고 있는 것을
내가 보게될지도 모르니까요.

그녀는 선원들이 꿈 속에 그리는
여왕 처럼 보여요
그런데 그녀는 정말 하고 싶은 것들을
항상 말하지는 않는답니다

때때로 이런 때 창피하다고 생각합니다
제가 기분이 더 좋아져서
아무런 고통을 느끼지 않게 될 때
때때로 이런 때 창피하다고 생각합니다
제가 기분이 더 좋아져서
아무런 고통을 느끼지 않게 될 때~

전 남자들이 할 수 있는 행동들을
모두 그려볼 수 있는데
그녀와 사랑에 빠져 헤매는 것은
당신의 중요한 실수입니다.

해가 지면, 당신은 조심하세요.
당신이 내 집 뒷 계단을 배회하고 있는 것을
내가 보게될지도 모르니까요.
나는 때로 이럴 때 죄를 짓는다 생각이 들어요
제가 또 다시 사랑에 실패했는데도
마치 이긴 것처럼 느낄 때~

그녀가 바랜 청바지를 입고 있어
노는 여자처럼 보입니다.
내가 생각하기엔
그녀는 사랑하기 어려운 여자에요~

때때로 이런 때 창피하다고 생각합니다
제가 기분이 더 좋아져서
아무런 고통을 느끼지 않게 될 때~
해가 지면, 당신은 조심하세요.
당신이 내 집 뒷 계단을 배회하고 있는 것을
내가 보게될지도 모르니까요.

선다운, 당신은 조심하세요.
당신이 내 집 뒷 계단을 배회하고 있는 것을
내가 보게될지도 모르니까요.
나는 때로 이럴 때 죄를 짓는다 생각이 들어요
제가 또 다시 사랑에 실패했는데도
마치 이긴 것처럼 느낄 때~

'좋아하는 음악들 > Pop' 카테고리의 다른 글

Rain - Jose Feliciano   (0) 2012.03.07
I Have A Dream - ABBA  (0) 2012.03.07
Stay with me - Lacy J. Dalton  (0) 2012.03.06
Without You - Harry Nilsson   (0) 2012.03.04
Goodbye Yellow Brick Road - Elton John  (0) 2012.03.04